HTML

Friss topikok

A blogról

Olvastál egy könyvünket? Tetszett? Írnál egy kritikát?
Ne habozz! Küldd el a blog@ulpiushaz.hu-ra, és a közzétesszük az oldalon! 

Sőt, havonta egy szerencsés beküldő egy ajándék könyvvel lesz gazdagabb! 

Néhány tudnivaló:
# Nem csak pozitív írásokat várunk
# Mások véleménye is érdekel minket a hozzászólások között
# Az írások hossza (lehetőség szerint) legyen minimum 150 szó
# A szerzők nevét mindig kiírjuk (kérésre az emailjét és blogját is)
# Az írások publikálása néha 1-2 napot csúszhat a beérkezéstől számítva
# Előfordulhat, hogy két egymás követő hónapot egybe számítva választunk nyertest.
# A nyerteseket e-mailben értesítjük


Jó írást, jó olvasást!

Csatlakozz hozzánk!

Utolsó hozzászólások

Címkék

2002 (2) 2007 (5) 2008 (14) 2009 (19) 2010 (29) 2011 (30) 2012 (19) 26 (1) Adél és Aliz (1) Áfi Ramón meló (1) agahta raisin (1) agatha raisin es a spenotos halalpite (2) agatha raisin és a spenótos halálpite (1) akarom azt a cipőt (1) Akció (1) aludj kislány (1) alvilág (1) alvilág zsoldjában (1) Amadeus (1) andrew davidson (1) angyali játszma (2) Angyalos ház (3) angyalos ház (1) anthony e. zuiker (1) árnyalat (1) árpa attila (1) Az alvilág zsoldjában (1) az alvilág zsoldjában (2) Az angyalos ház (1) Az első vércsepp (1) az ikrek jegyében (1) az órák (1) Az utolsó kentaur (1) a bankár (1) a barlangi medve népe (2) A démonkirály csókja (1) a fúria (1) a klastrom titka (1) a legfenyesebb csillag (1) a megmentő (1) A nevem Asher Lev (1) a nevem piros (1) a sebész (1) a szél árnyéka (2) A szél árnyéka (1) a szingli fejvadász 1. (1) a tanítvány (1) a vámpír bosszúja (1) a vámpír csókja (1) a velencei árulás (1) a villa mimosa titka (1) a vízköpő (1) bad girl (1) bangkok (1) bankar (1) Barhesz (1) barlangi medve népe (1) Battle Royal (1) battle royale (2) Bernhard Schlink (1) Bíró Szabolcs (2) borostyánszoba (1) böszörményi zoltán (1) Bukott angyalok (1) Carlos Ruiz Zafón (2) carlos ruiz zafón (1) carlos ruiz zafon (3) Cat és Bones (1) cecily von ziegesar (1) Chaim Potok (1) Charlaine Harris (1) charlaine harris (3) charlie huston (1) charlotte (1) charlotte bronte (1) chealse cain (1) Crossfire (1) Csabai Márk (7) csabai márk (1) Csábíts el pirkadatkor (1) csajok (1) családi (1) Csokoládé (1) csokoládé (1) csokoládécipő (1) Csont és vér (1) dalma (1) David Safier (1) david safier (1) Diane Mott Davidson (1) diéta (1) divatdiktátorok (1) Dr. Csont (1) dukan (1) Dukan-diéta (2) Dukan diéta (1) Dukan receptek (1) Dumaszinház (1) e-könyv (1) e.l.james (2) E.L.James (12) eat pray love (1) egyéb (1) egy boltkóros naplója (1) egy csibész naplója (1) Egy csibész naplója (6) éjféli gyors lisszabonba (1) éjsötét csók (1) éjsötét hangok (1) Elizabeth Adler (1) elizabeth adler (1) elizabeth gilbert (1) eljames (3) elkóborolt túrázó (1) emily brontë (1) Emma (6) Emma fia (2) emma fiai (4) Emma fiai (1) Emma könyvek (1) Emma lánya (2) emma lánya (2) emma lénya (1) Emma szerelme (8) emma szerelme (3) emma szerelmei (2) Emma trilógia (1) eper reggelire (2) fábián janka (7) fábian janka (1) Fábián Janka (31) fantasztikus (1) fan wu (1) február (1) fejős éva (12) Fekete (1) Fekete Tőr Testvériség (1) fekete tőr testvériség (3) fekete tőr testvérisége (1) félholtak (1) Felméri Péter (1) Felolvasó (1) felszabadított szerető (1) feluton a sírhoz (1) félúton a sírhoz (1) filmkönyv (1) Fogyókúra (1) franciadrazsé (1) frei tamas (1) frei tamás (2) fucking berlin (1) gena showalter (2) Goldy (1) Goldy és a svédasztalos gyilkosság (1) halálos bűn (1) Hamarosan (1) hangok (1) Három ufó (1) hit (1) Holtak klubja (1) holtomiglan (1) hotel bali (2) Hozzád kötve (3) Humor (2) ian mcewen (1) inni és élni hagyni (1) Irigység (1) J.R.Ward (1) j. r. ward (8) janet evanovich (1) jane austen (1) Jane Austen (1) jane eyre (2) jane juska (2) jeam m. auel (2) Jeaniene Frost (1) jeaniene frost (7) Jean M. Auel (2) jean m auel (1) jézus szeret engem (1) Jézus szeret engem (1) joanne harris (4) Joanne Harris (1) Jurányi Zsolt (1) jurányi zsolt (2) jurány zsolt (1) Kapzsiság (1) Karácsony a ligetben (2) karácsony new yorkban (1) Karen Rose (1) karibi nyár (2) karin slaughter (1) karó és sírhant (2) Kása (2) Kásás Tamás (2) Kathy Reich (1) Katie Fford (1) kepes andrás (1) kín (1) Kiss Ádám (2) klasszikus (1) kortárs (1) Kovács András Péter (1) kresley cole (6) Kresley Cole (2) krimi (4) krimi thriller (15) kristóf (1) kritika (9) külső blog (4) lakatos levente (1) lánya (1) lara adrian (2) Laurent Gounelle (1) lélekbonbon (2) lesley pearse (1) Lisa Kleypas (1) london (1) Lotti (2) Lotti öröksége (4) Lovak völgye (1) loveclub (1) m. c. beaton (2) magyar szerző (1) Mamutvadászok (1) marian keyes (1) második kritika (2) maya (1) megsebzett szerető (2) Mennyország fogságában (1) michael cunningham (1) Mi lesz velem nélküled (1) Multigáz (1) Musso (1) m c beaton (2) német lány (1) Német lány (3) Nem Tündérmese (1) Nem tündérmese (3) Nesze neked terézanyu (1) nézz magadra (1) noel barber (1) Non Nobis domine (1) Non nobis Domine (1) ördögi tánc (1) orhan pamuk (1) öröksége (1) otthon (1) ötven (1) paola jacobbi (1) paranormál romantikus (31) pascal mercier (1) petra nagyova dzerengová (1) Pierre Dukan (3) Pocsék karma (1) Pretty little liars (1) Rácz Zsuzsa (1) rejtő (1) Ringass (1) romantikus (48) rosamunde pilcher (2) Rozmaring (1) Rubin Eszter (1) rúnajelek (1) Sara Shepard (1) Sara Shepard Pretty little liars (1) scifi (1) serrilyn kenyon (1) sherrilyn kenyon (1) Sikíts értem (1) síri csendben (2) sonia rossi (1) sophie kinsella (1) Sötét ötven árnyalata (3) sötét ötven árnyalata (1) steiner kristóf (2) steve berry (2) Sub Rosa (1) Sylvia Day (3) Szabolcs (1) Szécsi Noémi (1) Szél árnyéka (1) szépirodalom (1) Szerelem kétszer (1) szeress ha akarazs (1) szeress ha mersz! (1) szeretlek (1) szeretlek bangkok (1) szex és nyugdíj (2) szürke (2) szürke ötven árnyalata (9) Szürke ötven árnyalata (1) Szürke ötven árnylata (1) szürke ötven árnylata (10) Szütyiő (2) Takami Kósun (1) takami kósun (2) tanamera (1) tasmina perry (2) tess gerritsen (2) Testvériség (1) Thriller (1) thriller (1) Tőr (1) történelmi (1) tövispuszta (1) truancy (1) true blood (3) True Blood (1) ugron zsolna (1) ulpius ház (102) úrilányok erdélyben (1) üvöltő szelek (1) vágy és vezeklés (1) vámíprzóna (3) vámpíréhség (2) Vámpíréhség (1) vampírharc (2) Vass Virág (2) vass virág (1) végzetes ölelés (1) verebes istván (1) vérszag (1) Vicces (1) Vidéki menedék (1) virágai (1) Virágszál (3) viszlát mennyország! (1) Vulévu (1) Zafón (1) Zima (1) zuiker (1) brontë (1) Címkefelhő

emma-lanya-0.jpgFábián Janka könyvek iránti szimpátiámat már korábbi írásomban is kifejtettem. A neten könyv ajánlatokat böngészve, már korábban feltűnt egy nem mindennapi név – Fábián Janka – és egy különleges könyvborító, de mikor a könyveiről bővebben tájékozódtam és láttam, hogy „történelmi" regényről van szó, nem izgatott túlzottan a dolog. A történelem nem tartozott a kedvenc tantárgyaim közé és sem a történelmi könyvek sem a hasonló filmek iránt sem nagyon vonzódtam.

Egy évvel ezelőtt édesanyám egy internetes portálon keresztül megrendelte a Virágszál című könyvet. A könyv elolvasása után nem mondott véleményt, de láttam rajta, hogy szívesen olvasta és engem ez inspirált arra, hogy én is elolvassam. Már a könyv elején beleéltem magam Flóra-Sándor-Ilonka szerelmi háromszögének bonyodalmaiba, és a történelmet így már más szemszögből láttam. Már a Virágszál olvasása közben kerestem a lehetőséget a következő Janka könyv elolvasására. Mikor az Emma-trilógiával is végeztem, egyenesen „szerelmes lettem" a Janka könyvekbe és a történelembe. A történelem így romantikával párosítva már közel sem olyan nyers és unalmas. Kimondottan érdekes, ahogy a történelmi események mellett szinte teljes és hiteles képet kapunk a korszakról, amiben a cselekmény játszódik. A történelmi események mellett az emberek életét hitelesen ábrázoló történetek, szerelmek, szenvedések, örömök és tragédiák mély benyomást hagynak az olvasókban. A fiatalabb olvasók is tudomást szerezhetnek arról, milyen is volt az élet tv, telefon, autó, internet nélkül. Milyen volt az e-mail nélküli levelezés, mikor heteket, hónapokat kellett várni egy levélre. Janka eddig minden megjelent könyvét elolvastam. Szinte minden könyvben találtam valamilyen eseményt vagy személyt, akit az életemhez vagy a családomhoz tudtam kapcsolni. Biztos vagyok benne, hogy mások is éreztek hasonlót a könyvek olvasása során.

Utoljára a Lotti öröksége, A német lány és a Rozmaring című könyveket olvastam.
A Lotti öröksége abban különbözik a többi Janka könyvektől, hogy nem a XX., hanem a XVIII-XIX. században játszódik. A könyv első részében a Martinovits-féle összeesküvést és a francia forradalom eseményeit ismerhetjük meg. A francia forradalmat a magyarok szemszögéből mutatja be. Szinte együtt élünk azzal, amint a magyarság egy része pozitívan, míg a másik része negatívan viszonyul a francia forradalomhoz, és én is át tudtam élni a magyarságot megosztó eseményeket. Személy szerint én nem szerettem annak idején ezt a korszakot, akárcsak Jankának, nekem is a XX. század a kedvencem. Talán emiatt is, de sokkal nehezebben sikerült a könyv első részén túljutnom. A könyv történelmi cselekményeinek pontos leírása sok és aprólékos kutatómunkát igényelt, ezért minden elismerésem az írónőnek. A történelmi események miatt a könyv eleje kissé töménynek tűnik, de a második fele már sokkal könnyedebb és olvasmányosabb.

Lotti, aki sorstársam is – mivel én is mozgássérült vagyok – nagyon szimpatikus számomra. Lotti és Tóni kapcsolata viszont, nekem kissé bizarr volt. Móric szerepe kiszámítható volt abból a szempontból, hogy Lotti lesz az aki meggyógyítja. De Móricnak, Lottihoz és Magyarországhoz való ragaszkodása számomra nagyon szerethetővé tette személyét, ellentétben Tónival, aki a végére igaz megbánta tetteit, én még sem tudtam neki megbocsátani. Lőrinc mester alakja számomra sokáig kétséges volt. Nem tudtam eldönteni, hogy pozitív vagy negatív személyiség. Hogy Lottit magához vette, felnevelte és mindig őszinte volt vele, ez tette számomra szimpatikussá. A lila szín a kedvencem, ezért a könyv borítója is.

A Lotti öröksége után bizakodva álltam neki A német lány című könyvnek, mert tudtam, hogy a regény a XX. században játszódik. Ez a könyv azzal tűnik ki a korábbi Janka könyvek közül, hogy nem magyar nemzetiségű emberekről szól. A könyv főszereplője Sepp – magyar nevén Borpataky Jóska – aki egy Magyarországon élő baranyai sváb nemzetiségű fiatalember. Rose egy francia-német nemzetiségű fiatal lány, aki Sepp nevelt lánya. Olvasás közben azt a hasonlóságot fedeztem fel, hogy Lotti és Rose nevelőapja is szerelmes volt a lányok anyjába. A sztálingrádi csata eseményeinek részletes leírása nekem horrorisztikusnak tűnt. Bevallom engem megviselt ez a részletes leírás, ezért olyat tettem, amit egy Janka könyv olvasásakor sosem, előre lapoztam, hogy megnézzem, mennyi van még vissza a fejezetből. Jean-Philippe számomra olyan személy volt, akiről végig úgy éreztem, hogy igazából nem olyan gonosz, mint azt Rose gondolja. Talán azért vélekedtem így, mert a szerelmi történet kissé hasonlított Emma és Gábor történetéhez. Kiszámítható volt, hogy Jean-Philippe a végén kibékül az apjával. Sepp sorsa számomra nagyon fájdalmas volt, talán azért is, mivel apai dédnagyapám szintén baranyai sváb volt. A könyv borítója piros színű, szinte ugyanolyan, mint az Emma lánya című könyvé.

A Rozmaring című pár oldalas kis novellát néhány óra leforgása alatt el lehet olvasni. Én csak azért nem siettem az olvasással mert minél tovább szerettem volna élvezni, hogy Fábián Janka könyvet olvasok. A könyv, ahogy előző írásomban is említettem az Angyalos ház főhőséről, Hajnal Imréről szól. Ebben a könyvben jobban megismerhetjük a híres színészt, akiért nők tucatjai rajongtak. Amerikai turnéja során megismerkedik egy fiatal lánnyal, Rosemaryvel, akit Rozmaringnak nevez el. Rozmaringot az Angyalos ház Hildájához hasonlítja, amiből az olvasó számára itt kiderül, hogy Hajnal Imre biztosan szerette Hildát. Tetszett, hogy a Rozmaring című elektronikus könyvnek is van különálló borítója, mint a nyomtatott könyveknek.
A Karácsony a ligetben című új elektronikus novellát még nem olvastam, és tudomásom szerint Jankának egy új regénye fog megjelenni, amit már alig várok.

Hogy rajongok a Janka könyvekért, ezt sokan tudják rólam, főleg a kiadó blogján közzé tett korábbi írásomból. Ismerőseim közül sokan keresnek meg azzal, hogy ajánljak nekik Janka könyvet. Én minden Janka könyvet szeretettel ajánlok ismerőseimnek, de úgy gondolom, hogy az Emma-trilógiát minden magyar embernek el kellene olvasni, hogy Emma sorsán keresztül megismerjék a XX. század Magyarországát.

Fábián Janka könyvei az Ulpius-ház webshopban

Címkék: Emma Fábián Janka Emma szerelme

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ulpiushaz.blog.hu/api/trackback/id/tr75026079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása